Rynek w reformie służby zdrowia – demograficzne ograniczenia zarządzanej konkurencji ad 6

Dwadzieścia siedem procent populacji północnej Nowej Anglii żyje w obszarach rynku szpitalnego, które nie mogą wspierać trzech niezależnych konkurentów podstawowej opieki zdrowotnej, zakładając, że każdy plan musiałby mieć co najmniej pięciu lekarzy. Dyskusja
Uznajemy kilka ograniczeń naszego badania, które powodują niepewność co do naszych szacunków. Oceniliśmy minimalną populację potrzebną do wsparcia trzech sprawnych organizacji w stanie ustalonym; szacunki populacji mogą być nierealistyczne, ponieważ motywacja konkurencji obejmuje wzrost i na małych rynkach nie może to nastąpić bez wyrzucania konkurenta z rynku. Nasze założenie, że trzech konkurentów wystarcza, aby uniknąć zmowy, nie może być poparte dowodami empirycznymi, ponieważ zarządzana konkurencja jest eksperymentem, który jeszcze nie został zrealizowany. Trzy może nie wystarczyć. Każdy z tych czynników skłoniłby nas do niedoszacowania wielkości rynku wymaganej do promowania efektywnej konkurencji. Nie rozważaliśmy również innych potencjalnych ograniczeń reform, takich jak bariery w rekrutacji usługodawców i biurokratyczne nieefektywności w przypadku planowania zdrowia w sektorze publicznym. Z drugiej strony, ponieważ zarejestrowani HMO są zazwyczaj młodsi od ogólnej populacji, mniejsze rynki zdrowia mogą wspierać zarządzaną konkurencję z większym odsetkiem osób starszych. Wniosek jest jednak taki sam: czynniki demograficzne ograniczą pełne wdrożenie zarządzanej konkurencji jako narzędzia do reformy amerykańskiej gospodarki zdrowotnej.
Mamy nadzieję, że nasze badanie przyczyni się do przeniesienia debaty politycznej poza polaryzację, czy to za, czy przeciw konkurencji i regulacji. Złożoność i wysoce umiejscowiony charakter gospodarek służby zdrowia w różnych stanach wskazuje na potrzebę opieki ze strony rządów państwowych przy ustalaniu reguł dla zorganizowanej konkurencji lub zapotrzebowania na alternatywne modele reform (w oparciu o planowanie i promocję współpracy jako podstawa do osiągnięcia efektywności, którą populacja klasycznej HMO wnosi do gospodarki zdrowotnej). Monitorowanie przez państwa powinno opierać się na wyrafinowanym rozumieniu ich systemów opieki zdrowotnej, w tym szczegółowych informacji o lokalizacji i poziomie wykorzystania zasobów na rynkach lokalnych i regionalnych. Każde państwo będzie musiało rozpoznać ograniczenia, a także zalety zarządzanej konkurencji, w szczególności potrzebę wsparcia w ramach ogólnych ram prawnych, które mogą skutecznie konkurować ze wszystkimi obszarami w ramach jego jurysdykcji.
Zalecamy państwom szeroką swobodę w podejmowaniu eksperymentów w ustalaniu zasad zarządzania reformą systemu opieki zdrowotnej na ich terytorium. Spodziewamy się prowokacyjnej serii eksperymentów promujących różnorodne podejścia do złożonego problemu budowania systemów opieki opartej na populacji. Niektóre z nich doprowadzą do jeszcze nieoczekiwanych hybrydowych rozwiązań, które odzwierciedlają czynniki demograficzne, historię państwowych zakładów opieki zdrowotnej oraz regionalne tradycje i preferencje.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Wspierane przez dotację (HS 05745-05) od Agencji ds. Polityki i Badań Opieki Zdrowotnej.
NAPS Patrz dokument nr NAPS
[podobne: gineintima test ph, izoniazyd, węzeł virchowa ]